Vidéken is megkezdődött a nyugdíjasok 10 ezer forintnyi Erzsébet-utalványainak kézbesítése, a küldeményeket április közepéig minden érintett megkapja. Mit kell tenned, ha nem tudod átvenni?
Vidéken is megkezdődött a nyugdíjasok 10 ezer forintnyi Erzsébet-utalványainak kézbesítése, a küldeményeket április közepéig minden érintett megkapja - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért is felelős államtitkára kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.
Mit kell tudni az Erzsébet-utalványokról?
- a küldemény 4 darab 2000 forintos és 2 darab 1000 forintos, élelmiszerre és meleg ételre beváltható utalványt tartalmaz,
- érvényességük 2019 utolsó napján jár le,
-a küldeményt az értesítéssel a kézbesítést követően 10 napig a postán is át lehet venni.
Mi történik az át nem vett utalványokkal?
Az át nem vett utalványok a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságához kerülnek, innen lehet május 31-ig utólag igényelni az újbóli kézbesítést - mondta az államtitkár.
A kormány döntése értelmében minden, 2018. március 1-jén nyugellátásra, illetve a vonatkozó kormányrendeletben meghatározott más ellátásra jogosult 10 ezer forintnyi Erzsébet-utalványt kap.
A kabinet harmadik alkalommal küld Erzsébet-utalványt a 2,7 millió, Magyarországon élő nyugdíjasnak és nyugdíjszerű ellátásban részesülőnek, a kézbesítés ezúttal is megszokott és bevált rendszer szerint működik - hangsúlyozta Novák Katalin.
Forrás: MTI